Hey! Dette er en personlig blog, for de opskrifter der af og til popper op, der hvor jeg nu bor, og som jeg har lyst til at gemme, så jeg nemt kan finde dem igen. Opskrifterne er 100% veganske, så økologiske som muligt og laves ud fra et SU budget. Du er velkommen til at følge med. :-)

mandag den 12. januar 2015

Nudler med nem karrysjovs

En lækker spicy karrysovs lavet på kokosmælk - jeg har nu endelig "perfekteret" den!

Ingredienser: 
1 dåse kokosmælk 
1 mellemstort løg
2 fed hvidløg
2 store tsk thaikrydderi-blanding fra Urtekram (2 spsk hvis du bruger en 450 ml dåse)
2 tsk rød curry paste
Lidt olie

Nudler

Fremgangsmetode:

Steg løg og hvidløg på en pande med krydderiblandingen.
Tilføj kokosmælk samt karry pasta og rør godt rundt.

Kog nudler - og hæld på med karrysovs!

Kan nok også laves med lidt flere stegte grøntsager, men det har jeg aldrig gjort, da jeg altid har lavet det når det skulle gå hurtigt og være lidt klamt usundt, hæhæ.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar